loading...

دانلود برنامه اندروید و موبایل

دانلود نرم افزار و برنامه موبایل مخصوص گوشی های نوکیا، سامسونگ، سونی اریکسون، موتورلا، اچ تی سی، آیفون

کاوه بازدید : 107 چهارشنبه 03 مرداد 1397 نظرات (0)

کاهش ۵۰ درصدی تولید برق در کشور

  • کاهش ۵۰ درصدی تولید برق در کشور

    خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: توان تولید نیروگاه‌های برق‌ آبی ما ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که این به علت افت ذخایر آب در مخازن سدهاست.

     رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: توان تولید نیروگاه های برق‌آبی ما ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که این به علت افت ذخایر آب در مخازن سدهاست و ما امکان تولید برق به میزانی که سال پیش تولید کردیم را از این طریق نداریم. به عنوان مثال سدهای بزرگ ما که برق تولید می کنند در سال گذشته در همین زمان ۴ میلیارد مترمکعب آب داشتند و امسال به ۲.۳ میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده‌اند.

    وی افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از نیروگاه های آبی گرفتیم اما امسال حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات بیشتر نمی‌توانیم از این طریق برق تولید کنیم. این مقدار آبی که پشت سدها است طبیعتا باید برای تأمین آب شرب مردم نگهداری شود تا به بارش‌های آبی سال آینده برسیم.

    اردکانیان با بیان اینکه گرمای پایدار مسئله دیگری است که ما با آن روبرو هستیم، گفت: اینکه در سال چند روز گرم شود طبیعی است اما امسال وضعیت متفاوت است که خاص ایران و منطقه ما نیست. این موضوع تقریبا نقاط مختلف دنیا را درگیر خود کرده است.

    وزیر نیرو گفت: این گرمای پایدار باعث شده توان تولید هم تحت تأثیر قرار گیرد. افزایش یک درجه ای گرما ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق را بالا می‌برد.

    وزیر نیرو یادآور شد: به طور طبیعی در هوای گرم دستگاه های سرمایشی کار بیشتری می کنند و حدود ۲۱ هزار مگاوات از ۵۵ هزار مگاوات اوج مصرف ما به دلیل کارکرد همین دستگاه های سرمایشی است. امروز ۵۲ هزار مگاوات توان تولیدی ماست و پیش بینی ما هم این است که امسال اوج بار مصرف ما حدود ۵۸ هزار مگاوات باشد. امیدواریم این میزان کمبود از ۵۲ تا ۵۸ هزار مگاوات را با مدیریت مصرف و همکاری که همه مصرف کنندگان می‌کنند بتوانیم پر کنیم. یعنی اگر ۱۰ درصد بتوانیم مصرف را کاهش بدهیم می توانستیم بدون خاموشی، تابستان را بگذرانیم.

    وی افزود: با صنایع بزرگ مذاکراتی را در ماه های پایانی سال گذشته شروع کردیم و قراردادهایی با آنها منعقد کردیم که در مواقع اوج مصرف، با هماهنگی خودشان و بدون اینکه لطمه ای به تولیدشان وارد شود از مدار مصرف خارج شود و در ساعت غیر اوج، برق ارزان‌تری را دریافت کنند. با کشاورزان به توافق رسیده ایم که در ساعات اوج مصرف موتورهای برق را خاموش کنند و در ساعات خارج از اوج مصرف، برق رایگان دریافت کنند.

    اردکانیان خاطرنشان کرد: بخش دیگر درخواست ما متوجه مصرف کنندگان خانگی است. مردم می توانند در مصرف برق نقش چشمگیری داشته باشند و دمای کولرهای گازی و محیط را به حدود ۲۵ درصد برسانند که این مساله نقش بسیار موثری در کاهش برق مصرفی دارد. امیدواریم با گذر از روزهای گرم از این شرایط عبور کنیم تا توان تولیدی کشور جوابگوی نیازها باشد.

    وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه های ویژه‌ای را برای به مدار آوردن دو نیروگاه جدید داریم و امیداوریم دو نیروگاه جدید به مدار اضافه شود؛ یکی نیروگاه کاسپین در شمال کشور و دیگری نیروگاه پرند. این نیروگاهها کمک خواهد کرد سایر نیروگاه‌ها مطابق برنامه فعالیت خود را انجام دهند.

کاوه بازدید : 44 چهارشنبه 03 مرداد 1397 نظرات (0)

ورود بیش از ۱۱ هزار زائر ایرانی به مدینه منوره

  • ورود بیش از ۱۱ هزار زائر ایرانی به مدینه منوره

    خبرگزاری مهر: ۱۱ هزار و۵۳۷ زائر در قالب ۸۶ کاروان از روز ۲۷ تیر تا شب گذشته( دوم مرداد) وارد مدینه شده‌اند. از این تعداد، ۵ هزار و ۷۶۹ زائر مرد و ۵ هزار و ۷۶۸ زائر زن هستند.

    از مجموع زائران کشورمان که وارد مدینه شده‌اند، ۱۱ هزار و ۳۶۳ زائر شیعه و ۱۷۴ زائر نیز از اهل سنت هستند. بیشتر زائران اهل سنت کشورمان مدینه بعد هستند.

    از روز اول مرداد نیز زائرانی که مدت حضور شش روزه آنها در مدینه پایان یافت، از شهر رسول گرامی اسلام(ص) عازم مکه مکرمه شدند. تا شب گذشته، ۲ هزار و ۶۰۱ زائر در قالب ۱۹ کاروان از مدینه عازم مکه شده‌اند.

    امروز سوم تیر، یک هزارو ۹۳۵ زائر در قالب ۱۴ کاروان وارد مدینه می‌شوند.

    ۲۰ هتل در مدینه و ۸۲ هتل در مکه برای اسکان زائران کشورمان در نظر گرفته شده است.

کاوه بازدید : 86 چهارشنبه 03 مرداد 1397 نظرات (0)

اجرای دوباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان

  • اجرای دوباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان

    خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای دوباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد.

    ولی الله شجاع پوریان با اشاره به اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار در مرحله نخست، گفت: این طرح سال گذشته با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاهها اجرا شد اما به دلیل مشکلاتی که به وجود امد متوقف شد.

    وی افزود: در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، مقرر شد تا طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان، متکدیان و معتادان متجاهر بار دیگر به اجرا در بیاید.

    معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان در اولویت اقدامات شهرداری قرار گرفته است و دیگر نهادها و دستگاههای مسئول هم باید در اجرای طرح با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند تا به نتیجه برسیم.

    شجاع پوریان گفت: در این مرحله مقرر است شهرداری تهران در فاز جمع آوری کودکان کار اقدام کند و سپس غربالگری مورد نیاز را انجام دهد تا هر کدام از کودکان با توجه به موقعیت سنی، وضعیت خانوادگی و ... به یک مرکز نگهداری فرستاده شده یا با اخذ تعهدات لازم تحویل خانواده شوند.

کاوه بازدید : 76 چهارشنبه 03 مرداد 1397 نظرات (0)

تعیین قیمت کاغذ «نشر» و «مطبوعات»

  • تعیین قیمت کاغذ «نشر» و «مطبوعات»

    خبرگزاری مهر: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه های وزارتخانه مطبوعش در نمایشگاه فرانکفورت اظهار داشت: سال گذشته مسئولان نمایشگاه ایران اخطاری را به مسئولان نمایشگاه فرانکفورت برای فراهم کردن بیشتر امنیت نمایشگاه کتاب دادند و آنها نیز تعهداتی را به عنوان مسئولان نمایشگاه دادند و امسال هم تعهد داده‌اند که این مراقبت را داشته باشند.

    تعیین قیمت کاغذ «نشر» و «مطبوعات»

    وی در خصوص شرکت‌هایی که با دریافت ارز برای وارد کردن کاغذ این کار را به شکل دیگری انجام داده و مشکلاتی را برای رسانه های مکتوب به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول پیگیری کننده نیست بلکه سازمان حمایت باید این موضوع را پیگیری کند. نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نوشته‌ام که بخشی از کاغذ وارد شده به خوبی در فضای بازار توزیع نشده که در پاسخ به این نامه آقای شریعتمداری نوشته که در سه ماهه اول بیش از ۱۰ هزار بازرسی داشتیم و در ۷۰۰ مورد تخلف گزارش شده که حدود ۱۰ میلیارد تومان ارزش آنان بوده است.

    وی در پایان با بیان اینکه دیروز در جلسه‌ای که در کارگروه کاغذ داشتیم، قیمت کاغذ در فضای نشر و مطبوعات تعیین شد، اظهار داشت: قرار شد که در فضای نشر، هر بند کاغذ ۱۲۵ هزار تومان باشد و در فضای مطبوعات کیلویی ۴ هزار و ۱۰ تومان باشد که اگر بیش از این قیمت عرضه شد، سازمان حمایت تعهد داد که با آن برخورد جدی کند.

تعداد صفحات : 69

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 683
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 1,227
  • بازدید سال : 5,682
  • بازدید کلی : 69,045